Fa temps que per xarxes socials ens demaneu escapades i excursions amb nens que es puguin fer sense necessitat de tenir cotxe. És complicat trobar aquesta informació ja que el més fàcil i còmode és anar amb cotxe. Així que, per preparar aquesta entrada, hem pensat llocs on hem anat en transport públic i llocs on encara que hem anat amb cotxe es pot arribar amb transport públic.

Si voleu conèixer unes quantes escapades i excursions amb nens sense necessitat de tenir cotxe, seguiu llegint!

Tren dels Llacs

El Tren dels Llacs és un tren d’època que va de Lleida a la Poble de Segur. És un viatge al passat ja que és un trajecte teatralitzat. Durant el recorregut veureu paisatges molt bonics, ja que passa per diversos llacs. Podeu llegir com va ser la nostra experiència al Tren dels Llacs

Com arribar-hi sense cotxe: Tren fins a Lleida. El tren dels Llacs surt de la mateixa estació Lleida-Pirineus.

Anar al Tren dels Llacs amb nens petits
Tren dels Llacs

Vall de Núria

La Vall de Núria és un dels llocs que més ens agraden per anar-hi amb nens. Hi ha moltes activitats per fer amb els més petits i és un lloc preciós. Fa uns anys vem anar amb la peque. Aquí podeu llegir sobre l’excursió que vam fer a la Vall de Núria.

Vall de Núria amb nens petits

Com arribar-hi sense cotxe: Hi ha un bitllet que es diu Tren Natura que combina el trajecte de tren fins a Ribes de Freser amb el cremallera de la Vall de Núria.

Delta del Llobregat

El Delta del Llobregat és un espai natural que molta gent desconeix. Nosaltres arran de les restriccions durant la pandèmia ho hem pogut conèixer més i ens encanta. Hi ha diversos espais naturals i cadascú té el seu encant. En aquesta entrada del blog us expliquem les rutes del Delta del Llobregat que hem fet.

Caballos en el Delta del Llobregat
Cavalls al Delta del Llobregat

Com arribar-hi sense cotxe: Segons la ruta cal agafar un transport o un altre. Aquí teniu els detalls de com arribar a cada espai del Delta del Llobregat amb transport públic.

Girona

Girona és una ciutat que ens encanta i sempre que podem ens escapem a perdre’ns pels carrers del nucli antic. Si teniu oportunitat us recomanem que us escapeu encara que només sigui un dia. Aquí teniu el nostre Top 10 de Girona.

Si sou fans de Joc de trons heu de llegir el post de Localitzacions de Joc de Trons a Girona.

Com arribar-hi sense cotxe: A Girona podeu arribar amb bus, Renfe o AVE. Amb AVE arribareu en poc més de mitja hora des de Barcelona.

Olot

Olot és la capital de La Garrotxa. Una comarca que ens encanta i ens sembla ideal per anar amb els peques. Ha estat la nostra primera escapada sent quatre i aquests són els plans amb nens a La Garrotxa que us recomanem. Podreu veure plans per a tots els gustos i aptes per fer-los amb nens petits (nosaltres vem anar amb el nadó de setmanes i la petita de 3 anys).

Com arribar sense cotxe: A Olot podeu arribar als autocars de la companyia Teisa.

La Molina

Podeu anar a esquiar o fer esports de neu sense necessitat de tenir cotxe. Això és possible a les pistes de La Molina.

Com arribar-hi sense cotxe: Al web de La Molina podeu veure les opcions de transport públic per arribar a pistes.

Sot de l’infern

El Sot de l’Infern és al Montseny. L´excursió són uns 3km i està molt ben senyalitzada. Pel camí trobareu els Castanyers Vells i si aneu a la tardor podreu agafar castanyes. Quan nosaltres vam fer l’excursió, el Sot de l’Infern estava sec, però per sort no era el motiu pel qual vem anar. Vem anar a buscar castanyes.

Com arribar-hi sense cotxe: Per arribar al Sot de l’Infern sense cotxe heu d’agafar el tren fins a Sant Celoni. Allà podreu agafar la línia 572 i baixar a la parada Camí del càmping de Fontmartina. El trajecte de bus són uns 45 minuts. Si voleu agafar aquest bus heu de fer reserva prèvia perquè no circula sense reserva.

Banyoles

Banyoles és una ciutat del Pla de l’Estany coneguda pels nens pel monstre que habita al seu estany. La primer vegada que vem anar, la nostra petita va fer 6km a peu. Mai no havia caminat tant fins llavors. Els va fer sense adonar-se’n ni queixar-se que estava cansada, i això que va caure i es va fer una ferida al genoll. Sabeu per què? Perquè la seva ment estava centrada a trobar el Monstre de Banyoles.

Us recomanem fer la ruta circular que envolta l’estany o la ruta dels aiguamolls de la Puda i Les Estunes. Si fa bo també podeu agafar una barqueta o pujar al vaixell. Qui sap, igual així els vostres petits vegin el monstre ?.

Estany de Banyoles

Com arribar sense cotxe a Banyoles: A la web de Teisa podreu consultar els horaris de les línies d’autobús que surten de Barcelona i Girona cap a Banyoles.

Altres escapades que podeu fer sense cotxe

Sense cotxe també podreu visitar llocs com Camprodon, Montserrat o Andorra. I si els vostres nens són més grans que els nostres segur que els encantarà anar a Port Aventura o Illa Fantasia.

Coneixes més llocs xulos per anar amb nens i que no es necessiti el cotxe? Deixa’ns un comentari!