Seguim a Ciutat del Cap i ja és el cinquè dia del nostre viatge de lluna de mel a Sud-àfrica. Després del que vam veure ahir a la ciutat, i que podeu llegir en l’entrada de què veure a Ciutat del Cap  avui farem una excursió. Farem una excursió d’un dia al Cap de Bona Esperança. De camí farem diverses parades amb activitats. Primer anirem a la Illa de les Foques (Seal Island). Aquesta illa, a pocs quilòmetres de Ciutat del Cap, està plena de foques. Quines ganes de veure-les! Després visitarem la reserva de pingüins a la platja de Boulders Beach. Serà un dia complet. Finalment anirem al Cap de Bona Esperança. Si estàs buscant excursions a Ciutat del Cap continua llegint! Som-hi!

També hem fet un vídeo d’aquest dia, aquí us el deixem:

L’autocar ens ha recollit l’hotel i ja anem de camí a l’excursió. Fa un parell de dies, quan encara estàvem a Johannesburg vam decidir contractar aquest tour de tot el dia. El que més ens va atreure va ser veure foques i pingüins. L’excursió ens va costar uns 75€ per persona. Una excursió semblant a la que vam fer seria aquesta.

Camps Bay i els dotze apòstols

Acabem d’arribar a Camps Bay, una de les platges que vam visitar ahir amb el bus turístic. En teoria des d’aquí prop agafarem el vaixell per anar a la Illa de les Foques. Però hi ha unes onades… No se jo si serà possible.

Des d’aquí es veuen les muntanyes que es diuen Els Dotze Apòstols, encara que en realitat siguin 15 muntanyes. És una llàstima, el dia està una mica lleig i la boira ens les tapa bastant.

Excursions a Ciutat del Cap - Els 12 Apòstols o el que es veu d'ells

Excursions a Ciutat del Cap – Els 12 Apòstols o el que es veu d’ells

Excursions a Ciutat del Cap - Camps Bay i el 12 Apòstols

Excursions a Ciutat del Cap – Camps Bay i el 12 Apòstols

Agafem un altre cop l’autocar i al poc parem per fer la primera activitat: l’Illa de les Foques. L’empresa que ofereix el servei es diu Seal Island Cruises Drumbeat Charters. Només arribar la guia ens treu els bitllets i ens els reparteix. Ella no ve, serà que no vol morir si el vaixell s’enfonsa?

Mentre pugem al vaixell veiem un lleó marí. Ja sabem per que hi és: li estan donant de menjar. Però que bonic que és!

Excursions a Ciutat del Cap - Lleó marí

Excursions a Ciutat del Cap – Lleó marí

Pugem al vaixell. Al sortir del port la Laura comença a patir per les onades i no es sent molt segura. Quines possibilitats hi ha de sobreviure si el vaixell s’enfonsa? L’aigua està molt freda, la mar picada i potser hi hagi algun tauró blanc. Segur que tot això està passant ara mateix per la seva ment.

Al principi no es notaven molt les onades però ara que ja estem més endins de la mar les onades comencen a moure el vaixell. Ens hem oblidat de prendre biodramina! Esperem que no ens maregi tantes onades, si no deixarem un record no molt agradable…

Excursions a Ciutat del Cap - Onades de camí a la Illa de les Foques

Excursions a Ciutat del Cap – Onades de camí a la Illa de les Foques

Però quantes foques!!

Arribem a l’Illa de les Foques. No hem trigat molt, com a màxim ha estat un quart d’hora, però la Laura no s’atreveix a aixecar-se del seient per anar a veure-les. “Vés tu, fes fotos i vídeos, jo em quedo aquí”.

Si el meu pols amb els vídeos a terra ferma ja no és per tirar coets, us podeu imaginar com són amb una bones onades sota. Encara he aconseguit salvar algunes fotos fetes a molta velocitat perquè no sortissin mogudes… El teleobjectiu no ajuda a l’estabilitat, sort del monopode. A la camera sembla que es veuen bé, ja veurem després a l’ordinador com es veu això…

Excursions a Ciutat del Cap - Illa de les Foques

Excursions a Ciutat del Cap – Illa de les Foques

El vaixell ja ha arribat una altra vegada a port i la Laura gairebé gairebé ha fet un petó a terra ferma. Jo no ho he passat malament, suposo que al estar concentrat amb la càmera ha ajudat. Ha estat espectacular poder veure una illa plena de foques. Mai havia vist tantes foques juntes!

Reserva de Pingüins a la platja de Boulders Beach

La següent activitat abans de menjar és visitar la reserva de pingüins de la platja de Boulders Beach. En baixar autocar la guia ens ha dit que teníem poca estona, ja que ha reservat restaurant al costat de la reserva de pingüins i que hem de ser-hi en uns 40 minuts. Algú ha preguntat si estem obligats a menjar amb el grup o cada un pot anar pel seu compte. La veritat és que ha obert la beda. En dir que no calia, la majoria hem decidit menjar pel nostre compte i veure la reserva de pingüins amb tranquil·litat. En comptes de menjar un menú, anirem després a buscar qualsevol cosa i així podem estar més estona veient els pingüins. Ja descansarem més tard a l’autocar!

Entrem a la reserva després de pagar l’entrada (no inclosa en el tour). Ens ha costat 140 Rands els dos (una mica menys de 10€ al canvi). En aquesta reserva, al costat de la platja de Boulders Beach, trobem pingüins africans. És la reserva d’Àfrica amb més pingüins. Fa molts anys, dues parelles d’aquesta espècie van arribar a Sud-àfrica i avui dia hi ha més de 3000 individus.

No ens cansaríem de fer-lis fotos

Què graciosos que són, sort que venim amb targetes de memòria de sobres! Qualsevol moviment és bo per fer-lis fotos o vídeos: a la platja, nedant dins de l’aigua, saltant branques… Després haurem de fer selecció. Acabo d’activar el mode ràfega i el noi que tinc al costat s’ha espantat i tot de la metralleta de fotos que he fet.

Excursions a Ciutat del Cap - Pingüí a la Reserva de Boulders Beach

Excursions a Ciutat del Cap – Pingüí a la Reserva de Boulders Beach

Excursions a Ciutat del Cap - Pingüins a la Reserva de Boulders Beach

Excursions a Ciutat del Cap – Pingüins a la Reserva de Boulders Beach

Excursions a Ciutat del Cap - Pingüí a la Reserva de Boulders Beach

Excursions a Ciutat del Cap – Pingüí a la Reserva de Boulders Beach

Excursió al Cap de Bona Esperança

Mengem en una cafeteria. Com ja havíem planejat, al sortir de la reserva de pingüins hem buscat una cosa senzilla per menjar de forma ràpida. Al final dos sandwitchs de tonyina han servit per treure’ns la gana i poder seguir. Qué bons que estaven, si aneu a la reserva us recomanem aquesta cafeteria! Es diu Cafe Penguino i fa cantonada al mateix carrer que s’entra a la reserva.

Ara estem al Cap de Bona Esperança. Hem trigat uns 45 minuts des de la reserva i entre el passejada i l’estómac ple ens ha donat bajón.

El punt més al Sud-oest del continent Africà

El Cap de Bona Esperança és el punt més al sud-oest del continent africà. Al centre de Sud-àfrica hi ha un altre punt que està més al sud. Es nota que no hi ha terra al voltant. Aquí fa un vent que sortirem volant!

Un dels atractius del Cap de Bona Esperança és un cartell que diu on ets, les coordenades i que és el punt més al sud-oest, però com hem parat diversos autocars s’ha format una bona cua per fer-se fotos. Impossible. I no perdrem el temps en un cartell… Millor anem fins al final de les roques per fer fotos.

Excursions a Ciutat del Cap - Cartell del Cap de Bona Esperança

Excursions a Ciutat del Cap – Cartell del Cap de Bona Esperança

Excursions a Ciutat del Cap - Cap de Bona Esperança

Excursions a Ciutat del Cap – Cap de Bona Esperança

Excursions a Ciutat del Cap - Onades al Cap de Bona Esperança

Excursions a Ciutat del Cap – Onades al Cap de Bona Esperança

Excursions a Ciutat del Cap: Cape Point

Arribem a Cape Point. Aquesta serà l’última parada de l’excursió. Des d’aquí es pot agafar un funicular que et porta a dalt de la muntanya. Allà dalt hi ha un far. Diuen que des de dalt hi ha bones vistes, però amb el dia que fa hem preferit quedar-nos abaix. Ja hem patit per no agafar mal d’orella al Cap de Bona Esperança.

Excursions a Ciutat del Cap - Cape Point

Excursions a Ciutat del Cap – Cape Point

Sembla ser que aquí hi ha babuins. Hi ha diversos cartells que adverteixen que són perillosos i que vagis amb compte. Tot i així, el restaurant té una terrassa on menjar el que et compris. ¿No té gaire sentit, no? També hi ha cartells que adverteixen de serps verinoses amb una calavera. Quina mal rotllo!

Excursions a Ciutat del Cap - Serps verinoses a Cape Point

Excursions a Ciutat del Cap – Serps verinoses a Cape Point

Ha estat genial el dia i ara ja estem de tornada. Aquesta nit encara dormirem aquí per demà ja anar-nos ben aviat a l’aeroport i volar cap a Zimbabwe per veure les Cascades Victòria, fer un altra safari a Botswana i més…

Seguir llegint del nostre viatge a Sud-àfrica: