Que la vista des de dalt de la Torre de Petřín era una de les millors vistes de Praga ja ho sabíem abans d’anar a Praga, però el que no sabíem era el que ens passaria a l’arribar al funicular de la muntanya de Petřín.

Era mig matí i ja havíem visitat el Castell de Praga, així que vam pensar que seria bon moment per anar fins a la muntanya Petřín, on es troba la Torre de Petřín: el mirador per excel·lència de la ciutat de Praga. Vem buscar com anar des del Castell de Praga i el recorregut que ens donava en transport públic no contemplava l’opció del funicular. Com a vegades no tots els transports apareixen a Google Maps, vem ignorar la ruta que ens va proposar (era més de mitja hora caminant directament des del Castell de Praga).

Que bé, no hi ha cua per pujar en funicular!

Vam agafar un tramvia fins al carrer Újezd, on havíem de agafar el funicular que ens portaria a la Torre de Petřín. No hi ha cua per anar al funicular, que bé, com fa mal dia poca gent haurà pensat en pujar a la torre. Què innocents! És clar que hi havia gent, però estava pujant a peu ja que la porta per accedir al funicular estava tancada amb aquest cartell:

Com arribar a la Torre de Petřín: Funicular en manteniment

Sí, el funicular estava de manteniment. Circulaven funiculars amunt i avall però buits ?Doncs res, tocarà pujar caminant… Més o menys és mitja hora, però es va fer més llarg ja que ho vem haver de fer de sorpresa. Per si de cas esteu llegint això abans de viatjar a Praga, tingueu en compte que es fa manteniment del funicular del 10 al 22 d’octubre.

El mirador secret de la Torre de Petřín

Quan vam arribar al mirador de Petřín ens vem trobar amb una cua mal formada per comprar entrades i les taquilles tancades. L’horari era una mica peculiar aquell dia ja que obrien a les 12:00 en comptes de les 10:00. Per sort ja eren les 11.45 i no havíem anat de bon matí. Ens vam posar a fer cua i vam treure les entrades gratuïtament amb la Prague Card.

Torre de Petřín

Al mirador de la torre es puja a peu ja que no hi ha ascensor. Encara sort que hi ha una escala de baixada i una altra de pujada, encara que sembla que hi ha molta gent que no entén els senyals de no passar.

El mirador té un vidre i era gairebé impossible fer-se un lloc per fer una foto. Estàvem començant a agobiar-nos de la gent quan vam veure que no era molt estable, el terra es movia moltíssim. Doncs ja està, res, ens anem. Quin dia, primer el funicular, i ara ens anem sense una foto de Praga des de dalt. Quin èxit! Per sort, quan vam començar a baixar vam veure la llum. A l’escala de baixada havia millors vistes que des de dalt, sense vidre i sense moviment marejant. No li digueu a ningú que us ho hem dit nosaltres, que encara serem els culpables de crear cues de baixada, però mireu que fotos que vam fer des d’aquí!

Vistes des de la Torre de Petřín: Praga des de dalt

Les millors vistes de Praga són des de la Torre Petřín

Nosaltres al mirador de la Torre de Petřín

Quan estàvem fent fotos uns nois ens van escoltar parlar en català i ens van preguntar si érem de Barcelona. Havíem vingut el mateix vol i ens anàvem en el mateix també (no érem els únics agafant els vols més barats de tota la setmana jaja). Serà per llocs turístics a Praga on coincidir amb companys de vol!

Horaris de la Torre de Petřín de Praga

L’horari d’obertura del mirador de la Torre de Petřín és el següent:

• D’octubre a març de 10:00 a 20:00.
  • Novembre i febrer de 10:00 a 18:00.
  • D’abril a setembre de 10:00 a 22:00.

Preu de la Torre de Petřín de Praga

Com ja us hem comentat nosaltres vam entrar gratis amb la Prague Card però si voleu entrar sense ella aquests són els preus en corones. El canvi a euros, heu de consultar-lo, però us diem el preu aproximat amb el canvi actual:

• Adults: 120 (~4,5 €)
  • Estudiants:  65 CZK (~2,40 €)
  • Nens: 65 CZK (~2,40 €)

Com arribar a la Torre de Petřín de Praga

Per arribar a la Torre de Petrin haureu d’anar a Petřínské sady, 118 00 Praha 1. Però millor us deixem amb un mapa on podreu veure les indicacions o guardar-lo per consultar quan estigueu allà. Nosaltres ens els guardem abans del viatge i després el tenim disponible a l’app de Google Maps del mòbil.

Esperem que us hagi agradat la nostra experiència a la Torre de Petřín. Si voleu llegir més entrades sobre Praga aquí podeu veure el que hem escrit fins al moment. En breu seguirem publicant i si no us voleu perdre les futures entrades us podeu subscriure per rebre-les gratuïtament per correu electrònic.

I tu? Ja has estat a la Torre de Petřín? O encara no i tens mil i un dubtes del teu proper viatge a Praga. Deixa’ns un comentari i t’ajudarem en tot el que puguem!