Avui és el nostre últim dia a Cracòvia. El nostre principal objectiu és trobar un lloc on ofereixin un bon canvi per poder canviar els euros que ens queden per zlotys i poder pagar l’hotel.

Only in cash !

Dies abans d’arribar a Cracòvia ens vem posar en contacte amb l’hotel on ens anàvem a allotjar per aclarir alguns dubtes. Entre aquests dubtes estava el de si podríem pagar amb targeta de crèdit o tindríem que canviar euros per zlotys. Molt amablement ens van dir que no hi hauria cap problema per pagar amb targeta així que no ens vem endur molts euros.

Al fer el check-in a l’hotel hi havia un cartell que posava only in cash. Se’ns va quedar una cara de ximples… li vem preguntar a la noia i ens va dir que era un problema del banc i que l’estaven solucionant. Així que vem decidir esperar fins l’últim dia a veure si teníem sort i podíem pagar amb targeta.

Avui és l’última nit i segueix estant el mateix cartell a l’ascensor així que ens disposem a comptar els euros que portem (els últims dies hem intentat pagar tot amb targeta de crèdit per no gastar ni euros ni zlotys en efectiu). Si trobem un bon canvi, estil al que google ens proposa, tindrem suficient efectiu per pagar sense haver de deixar-nos un ronyó en les comissions per treure diners d’un caixer a l’estranger.

¡Ahorra!

Oferta: Auschwitz + Minas de Sal en un día

Ver oferta

Està nevant!

Com cada matí, abans d’aixecar-nos del llit, mirem la temperatura que segons el mòbil fa a l’exterior. Estem a 0ºC i nevant! Ens aixequem corrents del llit per veure nevar, ja que tot i haver-nos trobat Cracòvia nevada, no havíem vist nevar en cap moment.

Neva a Cràcovia!

El millor canvi d’euros a zlotys

Anem al centre a buscar cases de canvi, no us podeu imaginar quantes hi ha! Anem comparant els canvis que ens proposen, però tot i ser menys estafa que el de l’aeroport, no ens acaben de convèncer. Després d’una bona estona trobem la que ens ofereix el millor canvi. Es troba al carrer Sławkowska. Si entreu al casc antic des de la Barbacana són dos carrers a la dreta respecte al carrer Floriańska.

Bitllets i monedes de Polònia

Ja tenim els diners per poder pagar l’hotel, així que tornem per pagar-lo i agafar les maletes per anar cap a l’aeroport.

L’aeroport de Cracòvia

Arribem a l’aeroport amb temps així que decidim passar el control de seguretat i dinar un cop estem dins. Després de mitja hora de cua al control de seguretat arribem a on estan les safates per deixar les teves coses, els detectors de metall i les màquines de raigs X. A diferència de tots els aeroports als que hem estat, al de Cracòvia, has de treure’t tot el que pugui pitar al detector de metalls quan ja et toca passar. Si això li sumem que és hivern i que moltes noies ens hem de treure les botes, que has de treure els líquids de l’equipatge de mà… Normal que hi hagi tanta cua! Per ser l’aeroport d’una de les ciutats més importants de Polònia està molt mal organitzat.

I així és com acaba el nostre viatge a Cracòvia. El pròxim destí? Encara no ho sabem però en tenim molts en ment!

Informació útil de Cracòvia

• Vols a Cracòvia: Nosaltres vem tenir sort de trobar vols molt barats, 65 euros anada i tornada, ja que era temporada baixa. Sempre busquem en Skyscanner i intentem ser flexibles en dates.
  • On dormir: Nosaltres ens vem allotjar en aquest aparthotel. Ens va costar 19.35€ per persona/nit. Podeu veure la nostra opinió en aquesta entrada: On dormir a Cracovia. També podeu comparar preus d'hotels de Cracòvia en aquest buscador.
  • Què veure a Cracòvia: Aquests són els nostres imprescindibles de Cracòvia. Podeu llegir més sobre el nostre viatge aquí.
  • On canviar Euros per Zlotys: No canvieu a l'aeroport, us diem quin és el millor lloc dins de Cracòvia.
  • Entrades del camp de concentració d'Auschwitz: Depenent l'època de l'any no cal reservar, nosaltres no ho vem fer i no vem tenir cap problema, però si aneu en temporada alta millor reservar. Tenim una entrada amb el pas a pas de com fer-ho.
  • La nostra guia de Cracòvia: Aquí us donem més dades d'interés sobre la ciutat.