Arribada a la ciutat de Roma

Com ja és costum hem volat molt d’hora i ens trobem a Roma. Capital de l’imperi Romà. És 24 de setembre i hem escapat de les festes de la Mercè de Barcelona per veure aquesta gran ciutat italiana. Ens espera un dia molt dur per veure el màxim possible, ja que hi estarem molt poc i tenim molt a veure.

Hem deixat les maletes a l’allotjament, preparat la motxilla amb la càmera, i ens hem mentalitzat que ens espera un dia molt llarg de caminar. Per sort fa caloreta i ens podem permetre anar en màniga curta.

La primera impressió dels italians ha sigut que són molt bona gent, al menys amb els pocs que ens hem creuat fins ara. Això sí, la manera de conduir no és un dels seus punts forts. Com a vianant, en aquesta ciutat tens les de perdre. No hi ha gairebé passos de vianants i si vols creuar no t’ho has de pensar dues vegades i desitjar amb totes les forces que els cotxes parin.

Termini, Termes de Diocleciano i Piazza della Repubblica

Ens allotgem al costat de l’estació de trens de Termini, una de les més importants de la ciutat. Sembla que estem ben comunicats així que la nostra idea és d’anar caminant a la majoria de llocs. El que ens espera!

Comencem la nostra ruta. Sembla que no hem avançat res quan ja veiem les primeres restes romanes: les Termes de Diocleciano. En aquestes termes, una de les més importants de la ciutat, hi cabien al voltant de tres mil persones.

Termes de Diocleciano

Tot seguit tenim la Piazza della Repubblica, una plaça molt gran i amb molt trànsit.

Piazza della Repubblica

Piazza Spagna

Després de vint minuts sense veure res de l’altre món ens trobem a una escalinata que ens resulta familiar. Des d’aquesta es veu part de la ciutat ja que estem bastant elevats.

Aquestes escales porten a la Piazza Spagna, i sembla que ja no som els únics que estem visitant la ciutat. La font principal està disputada per tothom per fer-s’hi una fotografia i és difícil trobar el moment en que no surti ningú més que nosaltres. Paciència, tu!

Piazza Popolo

Ja és migdia i hem arribat a la Piazza de Popolo. Sembla que hem fugit una mica dels turistes i ara podem veure tot de manera més tranquil·la. Aquesta plaça antigament era coneguda com l’entrada a Roma, ja que es troba al nord de la ciutat i antigament tenia una porta en la muralla de la ciutat. Hi trobem el que se’n diu les esglésies bessones: Via Babuino i Via del Corso.

Piazza de Popolo: Via Babuino i Via del Corso

A la part superior connecta amb els jardins de la Villa Borghese on també hi trobem la Galleria Borghese. Segur que els apassionats de l’art n’heu sentit a parlar.

Piazza de Popolo

Vaticà

Ja hem parat a descansar per dinar i la nostra ruta continua. Caminem tant que sortim del país i entrem a un que no te ni frontera: el Vaticà. El carrer principal porta fins la plaça de Sant Pere, la típica que hem vist aquests dies per la televisió amb l’elecció del nou Papa.

Plaça de Sant Pere

Tothom que ens ha parlat del Vaticà recomana al menys dedicar-li un dia de visita, i no tenim gaire temps (són gairebé les sis de la tarda) així que ho deixem per una altra ocasió. Per una altra ocasió mirarem d’agafar un tour pel Vaticà per no perdre’ns res!

Pont i Castell de Sant’Angelo

Sembla que el sol a Roma comença a caure i fa fred. Sort que portem jaqueta. Seguim el nostre camí i travessem un pont per creuar el Tíber: el pont de Sant’Angelo. Un pont espectacular tot cobert de marbre tabertí. Aquest ens porta fins el castell de Sant’Angelo i un parc que l’envolta.

Pont de Sant'Angelo

Castell de Sant'Angelo

Castell de Sant’Angelo

Piazza Navona

Segur que només de llegir-ho us fan mal les cames al imaginar-vos el que portem caminat, però encara ens queden forces! Arribem a una de les nostres places predilectes de Roma: la Piazza Navona. Les fonts que hi trobem són espectaculars.

Panteó

Ja és hora de sopar i decidim parar a sopar a un restaurant davant del Panteó. Per fora, el Panteó, és molt bonic però a dins és impossible d’entrar-hi sense morir de claustrofòbia. Quanta gent! Mentre sopem un grup de carrer toca el saxo i ens dóna les forces que ens queden per acabar la nostra ruta d’avui.

Pantheon

Grup de carrer tocant el saxo

Fontana di Trevi

Ja hem sopat i només ens queda una última parada: la Fontana di Trevi. Quina sensació el fet d’anar caminant per carrers estrets i arribar a una font monumental! Sembla que tothom ha pensat com nosaltres ja que hi ha un munt de gent a la plaça. Haurem de matinar per veure-la tranquils.