Visitar el Salt del Mir amb nens és una de les excursions que més ens havien recomanat. Bàsicament per dues raons. La primera és perquè és un salt d’aigua espectacular i la segona perquè és una excursió bastant fàcil i curta per fer amb nens petits . Si seguiu llegint us expliquem amb més detall com va ser la nostra excursió amb la peque.

El Salt del Mir és un salt d’aigua espectacular amb una caiguda de 35 metres que es troba a Santa Maria de Besora, a la comarca d’Osona.

Salt del Mir a Osona

Excursió a el Salt del Mir

L’excursió per veure el Salt del Mir la comencem al restaurant La Cabanya del Mir i són uns 30 minuts caminant per arribar al salt d’aigua.

Cavalls a la ruta al Salt del Mir

Només començar la ruta us trobareu cavalls i alguna vaca. Un camí molt agradable que fa baixada.

Durant la baixada us trobareu una cruïlla, però no us preocupeu perquè està ben senyalitzat. No té pèrdua.

Pont de la Riera al Salt del Mir

Poc després haureu de creuar la riera per un pont de fusta i seguir el camí senyalitzat fins al Salt del Mir.

En aquest moment és quan ens vem començar a endinsar en una zona boscosa molt bonica. En aquesta zona trobareu les ruïnes de dos molins fariners. Del segon molí es conserva força bé l’estructura, excepte el sostre, i està totalment integrat a la natura. La veritat és que li dóna molt d’encant al lloc.

Molí Fariner de camí a l'Salt de l'mir
L’últim tram abans d’arribar al Salt del Mir és el que vem veure més complicat per la peque. Era un tram d’escales de fusta amb escalons bastant alts per a ella i alguns solts o trencats. Així que cal anar amb compte. Us recomanem que un adult vagi primer per assegurar que el petit trepitja els escalons que estan bé. Una altra opció és baixar amb el petit a la motxilla, però aneu amb compte on trepitgeu.

Ja des de les escales podeu començar a veure l’impressionant salt d’aigua i un cop a baix us podeu acostar.

Aquí trobareu les ruïnes d’un tercer molí, però per a nosaltres les ruïnes del segon són les que més valen la pena.

Us recomanem que en aquest punt aprofiteu per descansar una miqueta perquè el tram que heu fet de baixada ara és de pujada. Malgrat que no hi ha molt desnivell si els petits ja no tenen forces els haureu de carregar i amb pes extra la pujadeta costa més.

Com arribar al Salt del Mir

Si aneu a l’Salt del Mir des de Barcelona heu d’agafar l’autovia C-17 direcció Vic / Puigcerdà fins a Sant Quirze de Besora. Un cop a Sant Quirze de Besora seguir les indicacions cap a Santa Maria de Besora.

Des de Santa Maria de Besora hi ha uns 7 minuts fins a l’inici de la ruta a La Cabanya del Mir. L’últim tros és un camí de terra estret. Així que haureu d’anar a poc a poc ja que és doble sentit.

Indicacions des de la vostra ubicació fins a la Cabanya del Mir

On aparcar al Salt del Mir

Si mengeu a La Cabanya del Mir el restaurant té pàrquing pels seus clients. Així que podreu deixar el cotxe just a l’inici de la ruta. Però si no mengeu allà, haureu d’aparcar abans d’arribar. A uns 800 metres hi ha una carretereta que es desvia i on aparcàven alguns cotxes.

On menjar a prop del Salt del Mir

Nosaltres solem portar-nos uns entrepans per menjar-los en algun punt de la ruta. Així podem aprofitar perquè la petita descansi una mica i nosaltres agafar forces per si necessita que la portem una estona a motxilla. Aquesta vegada no va ser així i vem acabar menjant els entrepans a Santa Maria de Besora.

Pel que hem llegit, una molt bona opció és menjar en La Cabanya del Mir. Dies abans vem intentar reservar però ja estava ple. Ens van dir que cal trucar a mínim amb una setmana d’antelació. Així que si voleu fer l’excursió del Salt del Mir i menjar a La Cabanya del Mir truqueu amb temps per reservar taula.