Ens acabem d’aixecar i anem a esmorzar a la cafeteria que ens va dir l’amo de l’apartament el dia anterior. Estem intrigats de que ens oferiran ja que l’esmorzar està inclòs amb l’allotjament i el preu per persona/nit és molt barat. Preguntem que podem demanar i ens diuen que dos pastes i un cafè o suc. Si ho haguéssim de pagar serien un total de 7€ per persona, ens donem compte que hem fet la reserva d’un allotjament molt bé de preu.

A l’acabar d’esmorzar i amb les piles carregades ens disposem a començar un nou dia de turisme, no sense que abans el cambrer ens recordés que li hem de deixar propina. No tenen cap problema en dir-t’ho o exigir-t’ho…

Tornem a la Fontana di Trevi

La nostra primera parada és la Fontani di Trevi, ahir la vem visitar de nit i amb molta gent, volem veure-la amb tranquil·litat i amb la llum del dia. De camí a la famosa font passem pel Palau d’exposicions de Roma i hi fem unes quantes fotografies ja què ens agrada la seva arquitectura.

Fontana Di Trevi

Avui la Fontana di Trevi està buida en comparació a ahir a la nit, potser perquè encara és molt d’hora. Aprofitem per llençar unes monedes ja que diuen que si hi llences una hi tornes. Com la pela és la pela llencem un cèntim cadascú, però tranquils que donem fe de que amb un cèntim hi tornes. La Laura va tirar un fa 3 anys i mireu on està!

Piazza Venezia

Després de llençar els cèntims ens encaminem cap a la Piazza Venezia. El monument de marbre en honor a Vittorio Emanuele II, el primer rei de la Itàlia unificada, és impressionant.

Comencem a pujar a escales i descobrim unes grans vistes del Mercat de Trajà, del Fòrum romà i del Colosseu. Un bon lloc per fer-ne fotografies.

Ens assabentem que a sota la Piazza Venezia l’any 2009, mentre construïen la línia C de metro, van trobar restes del Athenaeum de l’emperador Adriano.

Mercat de Trajà

Ben aprop de la Piazza Venezia tenim el Mercat de Trajà, un lloc concebut pels romans com a un centre comercial. N’hi ha gent que diu que va ser el primer centre comercial del món.

Fòrum i Palatino

Sabíem que l’entrada del Colosseu, del Fòrum i el Palatino és conjunta i llegint per internet ens vem assabentar que si la compraves al Palatino trobaves menys cues així que ens hem disposat a anar primer al Palatino i ja anirem a veure el Colosseu per la tarda. Tot i així ja hi hem passat per davant i és impressionant.

La informació que havíem llegit és correcte, no hi ha gaire cua i en qüestió de 5 minuts estem comprant l’entrada. La nostra sorpresa és quan ens diuen que durant el dia d’avui és gratuïta l’entrada. Suposem que és festiu a Roma o a Itàlia i agafem l’entrada gratuïta. La pela és la pela!

Entrem al recinte del Fòrum i des d’allà veiem més restes romanes. Molt interessant tot plegat. També tenim vistes del que era el circ romà, i ens imaginem les carreres que s’hi feien en el seu dia. Que gran tot plegat!

Fòrum romà

Palatino

Hora de dinar!

El matí ja s’acaba i la gana i el cansament ens fan parar a repostar. Trobem un restaurant que sembla prou assequible molt a prop del colosseu. Decidim quedar-nos a la terrassa ja que fa bon dia. Mentre mengem la pizza (boníssima per cert) un home toca l’acordió i veiem el colosseu de fons.

Com ja es costum ens claven 5 euros per un cafè amb llet però jo, David, sense cafè després de dinar no sóc persona.

Colosseu

Ja tenim l’entrada (la mateixa del Palatino) així que només acabar de dinar ens fiquem a dins del Colosseu. Ens ve al cap la pel·lícula de Gladiator i de com la gent gaudia veient als gladiadors sent atacats per tigres i lleons. Que bèsties que eren aquests romans!
La sensació al entrar és de que ets minúscul.

Laura i David al Colosseu

Colosseu

Termes de Caracal·la

Arribem a les termes de Caracal·la, uns banys públics a l’època romana. Com ja és costum en aquest viatge ens diuen que també és gratuït. No sé si que ens han vist cara de catalans o que, però això de no pagar està molt bé. Si voleu anar per aquesta època escolliu els dies de la Mercè que us estalviareu bastant!

Les termes no són gran cosa així que donem una volta de mitja horeta i marxem. “Sort que no hem pagat res!” — Pensem.

Circ màxim

Actualment no queda res edificat del que era el Circ. Simplement es una esplanada amb herba de tot el que era la pista de carreres. Tornem a veure el Palatino, ara des de la part inferior. A part de les carreres també s’hi realitzaven combats de boxe i altres tipus d’esports.

Circ romà

Bocca della Verità

La Bocca della Verità és una mascara de marbre a la pared de l’església de Santa Maria de Cosmedin. La llegenda diu que qui ha mentit perd la mà al posar-la dins la seva boca. Aquesta llegenda diu que a un emperador romà li va agafar la mà durant una estona per haver comès adulteri. D’aquí el nom del monument (boca de la veritat).

Bocca della verità

Veiem el monument però per posar la mà hi ha cua (la gent fa cua per tot!). A nosaltres no ens sembla que valgui la pena així que marxem i seguim amb la nostra ruta.

Illa Tiberina

Després d’haver descansat una mica ens endinsem a la Illa Tiberina. No n’havíem sentit a parlar però la veiem des de l’església on està la Boca della Verità i ens sembla interessant. Als que heu estat a París es tracta d’una illa en mig del riu, com en el cas de Notre Dame. Té molt d’encant i ens va de pas per anar fins a Trastevere.Illa Tiberina

Com fa calor i tenim gana ens mengem un gelat a una botiga que trobem al centre de l’illa. Què bons que són els gelats italians!

Trastevere

Després d’haver menjat el gelat deixem l’Illa Tiberina darrere i ens endinsem a Trastevere, un dels barris més bonics de Roma.

La sensació que ens dona el barri és d’estar en un poble de La Toscana però en mig de la capital. Hi ha casetes baixetes, típiques de l’època medieval, i moltes cafeteries i pubs en les que qualsevol bohemi es sentiria com a casa.

A les nits es torna més turístic ja que hi ha molt ambient de festa.

Creuem el riu fins a Navona

Arribem a la plaça de Campo di Fiori on trobem alguna parada de flors, però ens adonem que pel matí hi ha un mercat on hi venen flors, carn i peix.

Tornem fins a la plaça Navona ja que ens va agradar molt i també tornem a veure el panteó.

Pizza per sopar!

No podem marxar de Roma sense menjar un altre de les delicioses pizzes que trobem a Itàlia.

Comiat de Roma

Ja per acabar el viatge volem veure els principals monuments de nit. En aquesta ciutat trobem diverses rutes en cotxe per visitar-la de nit però nosaltres vem optar per fer-ho caminant. Veiem la plaça Venezia, que està il·luminada i si de dia és maca, de nit encara ho és més.

Piazza Venezia de nit

Anem també al Colosseu i fem fotos de nit al Colosseu. Mentre la càmera es dedica a fer fotos de llarga exposició aprofitem per descansar i acomiadar-nos de la ciutat. Ja no ens queda res per tornar a casa. Ara estem en aquell moment del viatge que penses: “Tant que costa d’arribar un viatge i que ràpid que passa.”. En fi, tornem cap a l’apartament que toca descansar!